陣子在第四台亂轉,
剛好看到Beyonce在她主演的夢幻女郎中唱這首歌~
我立刻被她激昂的歌聲所震撼…
全身感動到起雞皮疙瘩…
雖然有中文字幕,
但我用心去傾聽這首歌的英文歌詞…
現在的我也徬惶在人生的十字路口上~
努力要去尋找真正的自我…
What's my dream???

 

 

 

  

Listen

聽著

To the song here in my heart

我心中的這首歌

A melody I start but can't complete

一首開始卻無法完成的弦律

 

Listen

聽著

To the sound from deep within

發自內心的聲音

It's only beginning to find release

現在才要開始尋找解脫

Oh the time has come for my dreams to be heard

該是我的夢想被人聽見的時候了

They will not be pushed aside and turned

這些夢想不再被推到一旁

Into your own

變成你的

All cause you won't listen

只因為你不肯聽

 

Listen

聽著

I am alone at a crossroads

我獨自站在十字路口

I'm not at home in my own home

在家卻像不是在自己的家

And I've tried and tried to say what's on my mind

一再一再地試著說出我的想法

You should have known

那些你早該知道的話

 

Oh,

Now I'm done believing you

現在我已經不想再相信你了

You don't know what I'm feeling

你從不知我心中感受

I'm more than what you made of me

我不只僅是你塑造成的那個形象

I followed the voice you gave to me

我原本跟隨著你賜予我的聲音

But now I've gotta find my own

但現在我要開始尋找自我

You should have listened

你早應該傾聽的

There is someone here inside

我的內心裡住著一個人

Someone I thought had died so long ago 

一個我以為早已死去的人

 

Oh

I'm screaming out in my dreams to be heard

我在睡夢中也尖叫著要人聽見我

They will not be pushed aside and turned

這些夢想不再被推到一旁

Into your own

變成你的

All cause you won't listen

只因為你不肯聽

 

Listen

聽著

I am alone at a crossroads

我獨自站在十字路口

I'm not at home in my own home

在家卻像不是在自己的家

And I've tried and tried to say what's on my mind

一再一再地試著說出我的想法

You should have known

那些你早該知道的話

 

Oh,

Now I'm done believing you

現在我已經不想再相信你了

You don't know what I'm feeling

你從不知我心中感受

I'm more than what you made of me

我不只僅是你塑造成的那個形象

I followed the voice you gave to me

我原本跟隨著你賜予我的聲音

But now I've gotta find my own

但現在我要開始尋找自我

You should have listened

你早應該傾聽的

 

I don't know where I belong

我不知道自己屬於哪裡

But I'll be moving on

但我要向前邁進

If you don't

如果你仍然

If you won't

如果一直

Listen

不聽...

To the song here in my heart

.不聽我心裡的歌

A melody I start but I will complete

一段我創造但一定會完成旋律

 

Oh,

Now I'm done believing you

現在我已經不想再相信你了

You don't know what I'm feeling

你從不知我心中感受

I'm more than what you made of me

我不只僅是你塑造成的那個形象

I followed the voice you gave to me

我原本跟隨著你賜予我的聲音

But now I've gotta find my own

但現在我要開始尋找自我

My ownnnnnnnnnnn

自我…

 < Beyonce Listen>

C-マンション

arrow
arrow
    全站熱搜

    Thinktofly 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()